Monday, April 25, 2011

Who really stands behind Iranian press TV?


Perhaps some elements of Ahmedjinebad's ruling group have taken large cash donations for being vaguely associated with Press TV, but what I have watched of it did not even seem as truly leftist oriented as Al Jazeera's fake news transparency, and if you go to the PRESS TV web link on their webpage, nearly all the names read like BBC insider names on their staff.

I'm not falling for it.  maybe if I start to see a PRESS TV video clip as hard hitting as Russia Today, I will start to re-evaluate my opinion.---

July 2007   THE GUARDIAN

Inside Iran, meanwhile, the channel itself did not seem to be available at all. 

Mohammad Sarafraz, head of the new channel, said most of Press TV's 30 journalists were non-Iranians, and included many Britons as well as Americans. The channel will have correspondents in London, New York, Washington, Beirut, Damascus, Moscow and several other European capitals, as well as three correspondents covering the Israel-Palestine conflict from Gaza, Ramallah and Jerusalem. Mr Sarafraz said training had been provided by a BBC employee.

The most well-known face at the London bureau, based in Ealing, is Yvonne Ridley, the former Sunday Express journalist who converted to Islam after being captured by the Taliban in 2001.

Ridley will host a live political show called The Agenda every week. The first edition, to be broadcast tomorrow, will investigate Pakistan's military budget.

Ridley, 48, told the Guardian she jumped at the chance to work for Press TV when approached just a few weeks ago.

She said: "I see it as an antidote to Fox TV that will give a different perspective to the coverage that you get from the mainstream media. It's not shock TV, tabloid TV or propaganda promoting reactionaryism."

-- - Faster than the air-speed velocity of an                           unladen european swallow

No comments:

Post a Comment